Címkék

Címkefelhő

Friss kommentek

Priv üzenet

mailto: selectoreox kukac gmail dot com

Rákkenróóól

Főleg zenéről, főleg élőben, főleg saját képekkel. Blues, bluesrock, rock és heavy.

Koncertfotók

Több tiszteletet, kolléga

2008.10.31. 18:31 | EOX The Selector | 5 komment

Címkék: paul rodgers bad company mott the hoople

Nem annyira vagyok és nem is voltam soha oda a Queen-ért. Nem szórakoztatott zeneileg, semmi újat, értékelhetőt nem hozott számomra. Ez egy supergroup, pénzért alakult, így is viselkedett hosszú története folyamán. Ugyanolyan, mint a Led Zeppelin, de micsoda különbség van a kettő között! Ég és Föld!

Nem zavar azonban az, ha másoknak tetszik, másokat szórakoztat. Elismerem, jelentős szerepet kaptak a rocktörténetben, bár szerintem érdemtelenül. Olyan nevek közé keveredtek, akik fényévekkel előzték meg Őket. Nekem az Ő zenéjük a Madonna-Michael Jackson tengelyre esik, s mint ilyen: közömbös vagyok irányukban. Nem is voltam és a továbbiakban sem fogom látogatni koncertjeiket. A tiszteletlenséget azonban ki nem állhatom, ezért erősen felbosszantott "hakni" írása az Indexen. Mostan pedig súlyos anyázásba kezdek, mert...

 

 

...az még rendben is volna, hogy ha valaki lehúz egy koncertet. Van ilyen, vannak pocsék koncertek. Az is rendben van, ha a cikk gunyoros, de az nincs rendben, hogy közben nem tesszük a dolgokat a helyére.

Fent ismertettem véleményemet a Queen-ről, így én is igen meglepődtem, amikor bejelentették, hogy Paul Rodgers lesz az új énekes. Nagy tisztelője vagyok ennek az úrnak régóta, így a dolog (és vele együtt Ő is) kissé gyanússá is vált.

Ad 1. Paul Rogers kb. tízszer olyan jelentős személyiség a rocktörténetben, mint Freddy Mercury. Ennek túlnyomórészt egyetlen oka van: míg az előbbi alkotott valami originálisat, amelyből a zenészek és a közönség a mai napig építkezhet, addig Mercury utánzott. Például Robert Plant-et vagy pont' Paul Rodgers-t. Megjegyzendő, hogy ezt elképesztő vitalitással és tehetséggel, valamint remek hangadottságokal,  szerzői és üzleti képességek birtokában tette. Tehetsége még számomra is megkérdőjelezhetetlen. Sok embert szórakoztatott és teszi ezt a mai napig is, amelyért tiszteletet érdemel. Az a cikkbéli kijelentés azonban kissé erősnek tűnik róla, miszerint "...Mert ugyan kinek lenne pofája kiállni a zenetörténelem egyik legnagyobb énekes egyéniségét helyettesíteni az évtizedek óta szinte változatlan rajongótábor elé, ha nem egy óriási egóval rendelkező angolnak...."

Ad 2. Megjegyezném, hogy a zenetörténelemben számomra Ima Sumac-ok, Jose Carreras-ok és Maria Callas-ok is benne vannak... (Hm.) Ha a rockzene történetét tekintjük, akkor bizony énekes-ügyben a jó Mercury fiú maximum másodhegedűs - abban a zenekarban, ahol Paul Rodgers az egyik első számú tenor. A rossz hír a cikkíró számára pedig az, hogy mindez nem azért van, mert egyiknek vagy másiknak jobb vagy rosszabb hangja van a másikénál...

Ad 3. Azon szétröhögtem az agyam, hogy Rodgers pojáca Mercury helyett. Mercury volt minden idők egyik legnagyobb pojácája a színpadon. Tessék visszanézni a régi videókat... A leg-magamutogatóbb alak volt, akit valaha láttam. Taszított is kellőképpen. Ettől függetlenül nyugodjék békében, legyen neki könnyű a föld.

Ad 4. "Sosem leszel híres énekes". Ez megint jó duma. Bár kettejük közül Mercury volt az öregebb, a Queen első lemezének megjelenésekor Paul Rodgers már ünnepelt világysztár volt, tucatnyi országban Number One dalok szerzője és előadója a Free frontembereként. Fura fintora a sorsnak, hogy a Queen első turnéján annak a Mott The Hopple-nek az előzenekara voltak, mely banda gitárosa, Mick Ralphs Rodgers kedvéért belépett a frissiben alakult Bad Company-ba....Kicsi a világ, ugye?

Ad 5. Nyilván nem May-t hívták a Bad Company-ba, mivel mindig csak a "kiváló iparos" kategóriát erősítette, annak ellenére, hogy mindenféle listákon elől szerepel a neve. Képességei messze nem összehasonlíthatóak azon invenciózus szerző-gitárosokkal, akik valóban alakakították (és most is alakítják) a rockzene történetét Chuck Berry-től Jimi Hendrixen, Zappán, Robert Johnsonon és Claptonon át egészen Steve Vai-ig.

Ad 6. Ha valakinek a Bad Company-ról egy drum & bass zenekar neve jut eszébe és ugyanabban a cikkben zenetörténetet emleget, az olyan pofont ad a hitelességnek, amire csak anno Fülig Jimmy volt képes.

Paul Rogers lehet, hogy aznap este zenebohóc vagy Chuck Norris imitátor volt, ezt nem tudom megitélni, mivel nem voltam ott (mi több: a későbbiekben sem fogok elmenni Queen koncertre). Abban azonban egészen biztos vagyok, hogy ezen Index cikk írója tiszteletből megbukott nálam. Legyen szó Paul Rodgersről, vagy akár Freddy Mercury-ról. Bár én közömbös voltam irányában, tiszteletlenül akkor sem szólok róla, mert

- elhunyt, tehát nyugodjék békében

- nagy alakja volt a rockzenének, ami független az én megítélésemtől

. megsérthetek vele olyan embereket, akik fanatikusan imádják

- A Bohemian Rhapsody-t én is szívesen meghallgatom. De csak ezt az egyet.

Megjegyzem, hogy Paul Rodgers teljes életműve (LP, CD, DVD) eredeti (megvásárolt) kiadásban (kivéve a bootlegek) a polcomon rendelkezésre állnak. Egyetlen Queen lemezem sincs és nem is lesz.

Fentieknek megfeleően most akkor fogalmam sincs, mi is történt a pesti Queen koncerten. Nem írná meg valaki végre?

Több tiszteletet, kolléga.

A bejegyzés trackback címe:

https://eoxtheselector.blog.hu/api/trackback/id/tr88742752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

king_aranarth 2008.10.31. 20:30:23

Khmmmm. Most nem egyezik a véleményünk! Mercury szerintem a rocktörténelem legjobb hangú énekese, egyik legtehetségesebb zeneszerzője volt, May brilliáns gitáros - meg is van az összes Queen album (még egy japán koncert kalóza is). A zenéjükből "kinőttem", szívesebben hallgatom a bluest és a keményebb stílusokat, de Paul Rodgers nem képviseli azt a kalibert mint Freddie. A Bohemian Rhapsody a non plus ultra, a rockzene leggrandiózusabb műalkotása, amivel kizárólag a Child in Time vetekedhet. Az index cikke meg olyan, amilyen.

Xaxofon · http://xaxofon.freeblog.hu 2008.11.01. 00:14:04

Az Indexes cikktől jómagam is igencsak pipa lettem. Iszonyatosan tiszteletlen, sőt goromba stílusban adta elő az igazságtól igencsak távol álló mondandóját. Voltam a koncerten, és nagyon remek volt. Tervezek róla egy kicsit hosszabb bejegyzést írni.

EOX The Selector · http://eoxtheselector.blog.hu/ 2008.11.03. 06:41:19

King: Az nem baj, ha nem egyezik a véleményünk. Izlések és pofonok....
Én nagyon nagyra tartom Paul Rodgerst.
Van egy tribute to Muddy Waters című tribute lemeze...ember, aztat hallgassad meg.
A lemezen a következők gitároznak: Brian May, Buddy Guy, David Gilmour, Jeff Beck, Neal Schon, Gary Moore, Brian Setzer, Richie Sambora, Slash, Steve Miller, Jason Bonham, Trevor Rabin.

Lásd itt: en.wikipedia.org/wiki/index.html?curid=5608178
Ezt a tribute (!) lemezt Grammy-re jelölték.

Közvetlenül előtte kihozott egy Hendrix tribute lemezt is Neil Schon-al. Az is odab@sz. SZóval ajánlom az urat figyelmedbe. A Bad Company és Free cuccokat nem is említem.... ;-)

EOX The Selector · http://eoxtheselector.blog.hu/ 2008.11.03. 06:42:35

Xaxiofon: Várjuk a beszámolót, nem kicsit.
süti beállítások módosítása