Címkék

Címkefelhő

Friss kommentek

Priv üzenet

mailto: selectoreox kukac gmail dot com

Rákkenróóól

Főleg zenéről, főleg élőben, főleg saját képekkel. Blues, bluesrock, rock és heavy.

Koncertfotók

Tíz a tízből. Pókarácsony megint. 2009. Petőfi Csarnok

2009.12.28. 08:42 | EOX The Selector | Szólj hozzá!

Címkék: rock koncertbeszámoló jimi hendrix tátrai tibor póka egon a logic

Ez a buli - már megint - 10 pontot kap nálam, az adható 10-ből.
Póka Egon Benedek Bendzsi igazgató bácsi ismételten túltöltött minket. A tavalyi nagyszerű Pókarácsony után idén sem adta alább, szórakoztatott, mosolyt fakasztott az arcokra. Szerintem Ő ennél többet nem is akart elérni.
(A 2008-as buli beszámolója itt olvasható.  A 2009-es, azaz az idei buli képei pedig itt nézegethetőek.)

Az elején persze megkaptuk a túléléshez szükséges Hendrix-adagunkat. A Póka Egon Experience …

…nagy erővel képes tolni a régi dalokat. A Póka - Ifj. Tornóczky - Szakadáti trió nyitott egy remek Fire-el, színpad majd' felrobbant, úgy sütött-világított ez a dal. A fény-hang már megint nagyon rendben volt, köszönhetően az A-logic és Barán Attila munkálkodásának. A Hendrix-blokkot elhallgattam volna még jó sokáig, de elkezdtek szivárogni a meghívott vendégek. A tavalyi bulin is szereplők közül itt volt Charlie, Tátrai Tibusz, Deák Bill Gyuszika és Fekete-Kovács Kornél, Ganxta helyett azonban Kovács Kati, Keresztes Ildikó helyett Veres Mónika, Ferenczi Gyuri helyett Pataki László, Döme Dezső helyett Barán Attila lépett fel.

Egon műfajától kicsit idegennek tűnt Kovács Kati meghívása, de szerintem a legkellemesebb meglepetés az Ő szereplése volt. Bűbájos volt a csaj, továbbra is elképesztő hanggal. Ez a „bájbee” messze maga mögé utasítja az összes hazai énekesnőt szinte minden tulajdonságában.


Láthatóan meg volt illetődve, amikor behívták a színpadra, izgult, pedig vagy negyven éve űzi ezt az ipart. Eléggé idegen lehetett neki ez a mai pálya, de egy pillanat alatt elfogadta Őt a közönség. Nagyon szerényen, tisztelettel viszonyult mind az Általa előadott dalokhoz, mind a többi fellépőhöz. Igazi különlegesség Ő, nem vitás. Valószínűleg az Ő erkölcsével sincs komolyabb baj, sőt. Ő olyan amilyen, nem akar más lenni, mint aminek született. Így szeretjük Őt, ahogy van: intézményként.
Toltak például egy remek LGT dalt, a „Szólj rám, ha hangosan énekelek” címűt, amit kölyökkoromban tőle, és az LGT-től is nagyon szerettem. Jó volt ismét hallani, annyi év után.

Deák Bill Gyuszika is hozta, amit Ő tud. Továbbra is Ő a Király. Ja: Hajrá Fradi!
Játszottak számokat az első Bill-lemezről, ami valószínűleg a Vadászat után a második legnagyszerűbb rocklemez, ami megjelent itthon. Nekem örökbecsű darab, megjelenése óta hallgatom. A Póka - Döme - Tátrai - Deák Bill - Hobo által jegyzett '83-as lemez elképesztő alkotás. Bázis darab, a miheztartás végett. A mai muzsikusoknak ehhez a színvonalhoz kell(ene) felzárkózni. Szép feladat…

Tibusz is nagyszerű volt. Továbbra is elképesztően jól szól ez a pacák. Aznap este azonban nem ez sokkolt, hanem az, hogy máshogy játszott, mint amit tőle megszoktam. Más hangokat fogott meg, máshogy tartotta meg azokat, az egész valahogy' „más” volt. Nagyon jó, kellemes élményt hagyott maga után a játéka. Kissé untam is már talán a stílusát, de ez most valóban más volt. Nézem már vagy 30 éve ennek az embernek a játékát, többször láttam újraindulni. Most megint valami ilyesmit éreztem. Sürgősen el kell tolnom az arcomat egy saját bulijára, mielőtt kimaradok valami jóból. 



Elhangzott a Hendrixek mellet egy-két Zeppelin dal is. Az egyiket Charlie, a másikat Veres Mónika jegyezte. Az a szentségtörés jutott eszembe, hogy a Black Dog-ot talán Kovács Katinak kellett volna énekelnie… De jó is lett volna.

Nem maradtak ki a nagy magyar halottak sem, Orszáczky Jackie, Radics Béla, Bencsik Samu és - kimondatlanul - a többiek sem. Visszük ma is a hátunkon azt, amit Ők rátettek.

A tisztelet kérem, a tisztelet az, ami áthatotta ezt a bulit. Lebegett ez a tudat a koncert felett végig. Ez az a hozzáállás, ami Póka Egonból kiesik, mint az aprópénz a részeg zsebéből. Annyira természetes dolog Tőle. Tudja, hogy honnan jön, mit hozott magával, mi ebből az érték és mit kell ebből továbbadnia. Ő ezt úgy fogalmazza meg: „Játszani kell. Jól.”
Aki ehhez a mondáshoz bármit is hozzá tud tenni, az hívjon fel.



Tudod Bendzsi, olyat mutatsz nekem, amire nagy szükségem van.
Hazaértem a buli után, de mielőtt bementem volna a kapun, leültem a ház elé egy kőre, elszívtam egy cigit és én is elgondolkodtam azon, honnan is jövök és hol is vagyok valójában. Mit is tanultunk meg ma este? … és mit teszünk holnap másképpen, hogy a tanultak alapján átmenjünk a következő vizsgákon? Sokadszor mondod el nekem, hogy tartózkodjak a hiteltelen, szemét dolgoktól. Amíg ilyet nem teszek, addig nagy baj nem lehet.
Köszönöm az üzenetet, megkaptam. Megértettem asszem. Igyexem jó kisfiú maradni.  

EOX

A bejegyzés trackback címe:

https://eoxtheselector.blog.hu/api/trackback/id/tr651627647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása