Címkék

Címkefelhő

Friss kommentek

Priv üzenet

mailto: selectoreox kukac gmail dot com

Rákkenróóól

Főleg zenéről, főleg élőben, főleg saját képekkel. Blues, bluesrock, rock és heavy.

Koncertfotók

Igen, legenda. - Gary Moore 13/11/2009 Budapest

2009.11.14. 07:51 | EOX The Selector | 10 komment

Címkék: gary moore

Tudod, úgy vagyok én ezzel, hogy a legenda van egypúpú, kétpúpú, sőt több...
A következő "nagy megmondás" az, hogy egy blueskoncert stadionban olyan mint szerelmet vallani a Népstadion kezdőkörében. A kivétel pedig erősíti a pupok számát.
Még van néhány, ezekhez hasonló megfejtésem, de nem fárasztanék vele senkit sem.


Gary Moore pedig...


... továbbra is egy zseni. Belőle csak egy van és eléggé vastag helyet bérelt magának a mezőnyben. Nem összehasonlítható senkivel, semmilyen dobozkába sem rakható.
Persze beszélni kell a múltkori, alsóörsi buliról. Szakadt az eső és az egy feledhetetlen buli volt. Nem emléxem már, mi is történt pontosan, csak a hangulata maradt meg.
Ennek így kell lennie. Ott és akkor épültem egy kicsit. Rám fért. Mármint az épülés.

A Syma Csarnokban egy egészen más bulit láttam-hallottam.
Gitározás volt, dögivel. Megrázó, szívet melengető, mosolyra vagy sírásra fakasztó érzemények aznap elmaradtak.


Igazából semmi baj sem volt ezzel a bulival. bátran lehet felsőfokon nyilatkozni róla.
Nálam mégsincs benne az első százban.
Néhány konkrétumot is fel lehet sorolni, ami a hidegrázás elmaradását okozhatta.
Először is amit láttunk, az Gary Moore és kisérőzenekara volt. Maga a banda maximum "B" kategóriás muzsikusokból áll, amit legalább úgy utálok, mint ahogy azt mondjuk Eric Burdon esetében. Márpedig egy blues zenekar értéke - így, a "Legendával" együtt is - degradálódik. Ja, és nem a hangszeres tudásról beszélek. Aki látott és érzett már meg igazi bluesrock bandát, az tudja, hogy miről fecsegek.

Durván '80 óta hallgatom Gary Moore lemezeit. Én is a rock irányából érkeztem a blues felé, ugyanúgy, mint Ő. Ma is sokkal több rockot, bluesrockot, rhythm & bluest hallgatok, mint tiszta, autentikus, akusztikus bluest. Nagyon szeretem Gary rocklemezeit, a Skid Raw cuccokat, szeretem a Colosseum II felvételeit és a Wild Frontier-t és a Murder In The Skies-t is. Szeretem, ha Gary teker és zúz.
 

De most egy kicsit sok volt belőle. Gary nem zúzott, de tekert, amit - lássuk be - nagyon nehéz megérteni, mi több, befogadni. Ennek is van helye, de nem biztosan egy John Mayall dalban. Az ilyesmi minimum unalmas, rosszabb esetben fárasztó. Leülteti a bulit, elvonja és elengedi a közöngség figyelmét, így pedig elveszi az élményt, amit maga a dal amúgy
tartalmaz. Benne van, de nem kapom meg. Helyette azt kapom, amit amúgy is tudtam: nagyon tud itt valaki gitározni. De nem arra vagyok kiváncsi, hogy elfelejtett-e Gary gitározni a Still Got The Blues óta.


Ezen a koncerten bizony voltak ilyen jelek.

Gary Moore csodálatos zenész, igazi muzsikus. Olyan hangokat talál meg és olyan dalokat ír, amelyek bizony örökbecsűek. Nagyon szeretem őket és ezen a mostani koncert sem változtatott. Szeretem ahogy játszik, ahogy felülteti a lelkemet a varázsszőnyegre.

Ki nem ábrándultam, holnap is elmennék egy ilyen bulira. Az volna a jó, ha nem rángatnák a szőnyegem sarkát és simán suhanhatnék a zokogó ég felé.

EOX

 

Képek itt találhatóak

A bejegyzés trackback címe:

https://eoxtheselector.blog.hu/api/trackback/id/tr411524018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sozzie · lehoczkisozzie.blog.hu 2009.11.14. 12:43:50

nagyon tetszett a koncert, kivéve amikor hosszabb volt a szám befejezése, mint maga a szám,meg mikor berezonált, és a John Mayall szám hosszú szólója engem is lenyomott...
A saját véleményem szerint Eric Burdon zenészei jók, csak egyáltalán nem hozzá valók (mondjuk idén láttam őt Ausztriában, és szerintem az új zenekar sokkal jobb mint ami Alsóörsön volt)
visszatérve Gary Moore-ra: jó volt, de jobb is lehetett volna.

king_aranarth 2009.11.14. 15:04:01

Szia EOX! Az előző kommentem elszállt. Ha nincs meg, íme a version 1.2.
Nekem nagyon tetszett a koncert. A Mayall szám 10-12 perces szólója tényleg sok volt egy kicsit és öncélúnak hatott, de összességében nagyon rendben volt ez a 2 óra.
Hogy rengeteget szólózott, improvizált és megpörgette a számok végét? Éppen azért megyek koncertre, hogy ne a stúdióverziót hallgassam.
A kísérőzenekar pedig (lehet, hogy túlóntúl, de) igazi kísérőzenekar volt. Nem zavar, hogy nem jutottak szó(ló)hoz, mert én bizony a Húrok Urára voltam kíváncsi. Aki bebizonyította, hogy ő a Legnagyobb Élő Gitáros. (Hogy ne legyen vita, gyorsan hozzáteszem, hogy szerintem.)

Abban viszont teljesen igazad van, hogy az alsóörsi koncerten több volt a szív.

kingaranarth.blog.hu/2009/11/14/a_hurok_ura_bebizonyitotta

nuvik 2009.11.14. 22:37:35

Én egy fórumtopikban így jellemeztem a koncertet:

Gary Moore koncert.
Hát nekem kurva nagy csalódás volt sajnos :(

3 részre bontanám a koncertet.

Az első harmadban botrány szarul szólt az egész.

A Második harmadban egyszerűen rossz volt amit csinált, Senki a világon nem engedhet meg magának egy 20 perces lassú számot amiben van 4 sor szöveg az egész 1-4-5 Blues semmi más, és van a közepén egy 15 perces gitárszóló aminek se füle se farka. Majd aztán jön 2 gyorsabb szám és ismét egy 10-12 perces lassú hasonló alaptémára épülő szám. Egy teljesen öncélú gitározás volt a középső rész.

A Harmadik harmad fasza volt, összeállt végre a hangosítás és jól is játszottak, a Still Got the Blues volt az első szám ami megszólalt és onnantól volt a koncert jó, ott kellett volna megérkezni.

De ezektől függetlenül egészen elképesztő volt pl, hogy ennyi rutinnal a hátamögött egyszerűen nem tudja hogy egy számot vagy egy szólót mikor kell abbahagyni, 2-3 perces befejezések semmitmondó tekerésekkel és a számok közepén is.

0 kontaktus a közönséggel egyáltalán nem jött le a koncert a színpadról az emberek vigyázban álltak és nézték a koncertet semmi kis mozgás csak a végén.

Ha hozott volna magával 2 fúvóst, 2 néger vokalista csajt, és mondjuk engedte volna hogy a többi zenész is zenéljen akkor sokkal sokkal jobb lenne, de sajnos és tényleg sajnos mert nagyon szeretem a zenéjét, azt kell hogy mondjam, hogy baromira nem volt olyan jó és öteletes a játéka, hogy egyedül elvigyen egy 2 órás koncertet, nagyon mást vártam.

Példának okáért egy Satriani koncert hasonlóan egy emberre épül, de egy percig sem jut az ember eszébe hogy fáj a lába, hogy jaj mikor lesz már vége végre a számnak....stb Mert zene jön le a színpadról itt meg az volt az érzés hogy egy megfáradt ember idejött Budapestre tekert sajnos egy csomót, az első 15 percben ellőtte az összes puskaport és utána ugyanazt nyomta végig.

Nagyon sajnálom de én így láttam és akik velem voltak 6 -an voltunk ugyanez volt a véleményuk.

Eox kartárs ha az vagy akinek gondollak összejöhetnénk már egy sörre :)) Évek óta nem láttalak.

Egy Viktor nevű volt kolléga :)

EOX The Selector · http://eoxtheselector.blog.hu/ 2009.11.17. 16:31:19

@sozzie: Mesélj már valamit arról az ausztriai Burdon-buliról! léci-léciléciiiiii....

EOX The Selector · http://eoxtheselector.blog.hu/ 2009.11.17. 16:36:19

@king_aranarth: Tudod, másnap nekiálltam és elkezdtem megnézni itt-ott a régi, még Gary a rocker-időszakából származó felvételeit. Oké, az más zene volt, de az azért lejött, hogy azokban iszonyú erő volt (ami ugyebár műfaj-független dolog).
Most nem éreztem ezt a mindent lehengerlő erőt.
A régi rock számok között is volt 10 perces darab, de a különbség mégis nagynak tűnik nekem. Nem arra gondolok, hogy a rock cuccok jobbak, mint a mostani, blues dolgok. Nemigen összehasonlíthatóak, de az erő...az az istenverte erő....az mintha megváltozott volna.
Persze az is lehet, hogy velem van a baj...volt már ilyen.... :-)

EOX The Selector · http://eoxtheselector.blog.hu/ 2009.11.17. 16:40:18

@nuvik:
Tudod én is egy zenésszel mentem erre a bulira. Azt gondolta mondani a buli után, hogy az azért nem baj, hogy Ő ezt látta, ..."de ennek a csávónak földig lógott az orra, annyit hazudott...Viszont olyan hangokat fog meg néha, hogy az elképesztő. Sajnos ritkán tette ezt.". Ez is egy vélemény. Ráadásul egy gitáros véleménye.

Azt gondolom, a kevesebb több lett volna.

P.S. A sör jöhet, privben egyeztetjük.

EOX The Selector · http://eoxtheselector.blog.hu/ 2009.11.17. 18:13:20

Na erről beszéltem az előbb:
Wild Frontier -
Stockholmban. Fenderen. 2:25-től nagy királyság... 20 másodperces szóló, de minden hang a helyén.

www.youtube.com/watch?v=DtdF0QGjVhY

nuvik 2009.11.17. 18:17:33

@EOX The Selector:
Az én emilem a régi, dobj egy mélt mert én csak régebbi elérhetőségeidet tudom, melyek már nem jók.

sozzie · lehoczkisozzie.blog.hu 2009.11.19. 21:49:42

Szóval az Eric Burdon koncert... A legnagyobb meglepetés egy görög nő volt, aki lírán játszott, és szerintem eléggé nagy bátorság volt egy ilyen újdonságot kitalálni, de sikerült nekik - a líra beleillett a rock zenekarba.
A többi dolgot most összehasonlítom az előző koncertekkel:
Budapesten egy fekete gitáros játszott. Nem tudom miért, vagy csak nem tudom megfogalmazni, de valahogy nem igazán tudott Eric együtt dolgozni vele, hiába volt jó gitáros. Talán elnyomta a dolgokat. Mert ez a zene nem gitárközpontű, és nem is tette azzá, de megtehette volna, de akkor kimarad a lényeges, a hang - talán ezért.
Aki Balatonon volt, az meg egy "kisversenyző" német gitáros, ha jól tudom szülőhazáján kívűl nem is híres.
Ausztriában meg egyszerű, hagyományos Fender Stratocasteren játszott egy Billy Watts nevű ember, és nem volt kiemelkedő, de jól játszott, nomeg beleillett a zenekarba.
A billentyűs ugyanaz maradt, véleményem szerint, magán Burdon-ön kívűl ő a legjobb zenész a mostani Animals-ben.
A dobos nagyon jó volt, de velük a magyarországi koncerteken sem volt baj. A basszusgitáros nem játszott jobban, de a háttéréneke jobban tetszett.

EOX The Selector · http://eoxtheselector.blog.hu/ 2009.11.20. 10:50:53

Mostanában sok jó buli volt.

B.B. King bácsi koncertjét végig vigyorogtam, csodálatos, feledhetetlen 2 órát szerzett. Annyira egyben volt az az egész és annyira ki voltam szolgálva szellemiek tekintetében, hogy ilyet bizony ritkán látni.

Johnny Winter pusztító erejű volt.

Ezekhez képest a Gary Moore buli max. a 3.
Ettől függetlenül azér' jöhet ez, mondjuk havonta 1x.
süti beállítások módosítása